Badanie satysfakcji pracowników to jedno z ważnych wykonywanychocen w korporacjach. Jest ono dostawcą obrazu zarówno odnośnie tego w jaki sposób odbierane są warunki pracy jak również, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników prowadzone są najczęściej zgodnie ze schematem: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zbioru cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie wyników badania oraz przygotowanie raportu postbadawczego.
Adekwatnie do planu korporacji określone fragmenty lub całość badania zwykle powierzane jest do przeprowadzenia zewnętrznej firmie doradczej, która może przeprowadzić wszystkie zlecone jej prace połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem badań satysfakcji pracowników bywa ankieta badawcza, która zależnie od warunków istnieje w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
Niezależnie od rozwiązania, uzyskane w formularzu ankiety badania dane z formularzy przeniesione są do specjalnego narzędzia informatycznego (często może być to dedykowany Microsoft Excel), który wykonuje agregacje danych oraz obliczenia statystyczne. Jakość ich przeprowadzenia decyduje m.in. jaka jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz