Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z najczęściej robionych badań w organizacjach. Jest ono źródłem obrazu zarówno o tym jak postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników wykonywane są zwykle zgodnie ze schematem: dokładne określenie celu oceny satysfakcji, określenie zbioru cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz napisanie raportu z badań.
Zależnie od potrzeb organizacji wybrane części lub całość prac często zlecane jest do wykonania wybranej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by wykonać wszystkie zamówione u niej zadania związane z poszukiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych towarzyszących organizacji i realizacji badań satysfakcji pracowników jest formularz badania, który w zależności od warunków bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w ocenie ankietowej badania informacje z ankiet wpisane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w wielu sytuacjach może być to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który przeprowadza agregacje danych oraz niezbędne rachunki. Jakość ich przeprowadzenia określa m.in. jak duża jest jakość otrzymanego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz