Celem stworzenia tych niewielu zdań sprowokowała mnie decyzja jednej z komisji konkursowej kontrolujących biznesplany PO IG 8.1. Wniosek był zdyskwalifikowany na etapie oceny merytorycznej z opinią, że nie zostało spełnione kryterium e-usługi w sensie działania POIG 8.1, bo w celu skorzystania e-usługi wymagane jest ściągnięcie programu na tablet, więc nie jest spełniony warunek pracy na żądanie nabywcy e-usługi (oczekiwane jest inne działanie).
Pewnie trudniej byłoby przygotować protest, gdyby nie fakt, iż na stronie domowej PARP dostępna jest dość ciekawa prezentacja wskazująca dobre praktyki w biznesplanach POIG 8.1. Wśród pokazanych projektów leży praktycznie taki sam na płaszczyźnie IT pomysł, który wprawdzie robi zupełnie odmienną e-usługę, ale podobieństwo w metodzie działania jest uderzające.
Zaraz rodzi się pytanie: zatem, czy istnieją jednolite metody oceny e-usług POIG, czy też może składający projekt z chwilą złożenia wniosku jest skazany na stworzenie do opracowaniaprotestu oceny projektu. Ja nie znajduję odpowiedzi na w ten sposób sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3, Witryna 4, Witryna 5,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz